2013. 09. 17. 16:44

Aki esetleg lemondott már a hordozható navigációs eszközökről, mert úgy vélte, hogy az okostelefonok és az okosórák átveszik a helyüket az bizony nagyot tévedett. Nem, hogy csökkent a navigációs eszközök piaca, hanem éppen ellenkezőleg egyre növekszik.
2012-ben kicsivel több, mint 33 millió navigációs eszközt szállítottak a gyártók ez a szám 2018-ra a 37 milliót is elérheti. Hiába a sok okos eszköz, amelyekkel helyettesíthetjük a navigációs eszközöket a fejlesztéseknek és a népszerűségüknek köszönhetően biztos lábon állnak a piacon.
A kerékpározásnál illetve egyéb sporttevékenységek és egészségügyi eszközök felé nyitnak a személyes navigációs eszközöket gyártó vállalatok. Az okosórák ugyan még nem mutatkoztak be teljes egészében akárcsak a Google Glass, de máris nekik tulajdonítanak hatalmas szerepet és sokan úgy vélik a navigációs eszközöknek ezzel vége is.
A demográfiai adatokkal számoló navigációs eszközöket gyártók rájöttek azonban, hogy az elöregedő társadalmakban a testen viselhető eszközöknek kulcsfontosságú szerep juthat és ezt a vonalat érdemes meglovagolni. Emellett a korábban említett sportolási tevékenységekben is fontos szerep jut a testen viselhető, tájékozódást segítő kütyüknek.